Monday 1 March 2010

حكاوى برماوى فى المنفى

بقالى ياجدعان خمس سنين ف الغربة مبعرفش انام . ولو نمت يبقى امى داعية عليا .بعيد عنكم بشوف احلام كوميدية .. ييجى عشرين حلم ف الليلة .لا ده انا كمان بشوف احلام ملهاش علاقة ببعض

خد عندك مثلا : مرة خير اللهم اجعلة خير جماعة لابسين ابيض ف ابيض من امن الدولة دخلوا عليا البروفايل بتاعى وفجأة راحوا ناطين من الشاشة وشدونى عالبوكس وعينك ماتشوف الا النور وكل ده عشان كنت بجيب سيرة واحد معرفة
الاغرب انى بتكلم كمان وانا نايم .. مكنتش مصدق الكلام ده لغاية ماصاحبى سجل لى ف ليلة ولقيت نفسى بقول : خد التاكسى ياعبدالحميد عشان متتاخرش على الوردية بتاعتك .. ولغاية النهاردة انا مش عارف مين عبدالحميد اللى جبت سيرتة ولا التاكسى ده يطلع اية

غير كده اصحابى نفس النظام برده بس احلامهم بقى اخر مزاج لانهم متجوزين
واحد منهم تلاقية بيقول وهو نايم : معييش فلوس يااعتكاف دبرى نفسك الليلة باى حاجة لحد الصبح

واحد تانى بيقول : عليا الطلاق يامنار انتى بقيتى ولية نكدية وانا هسيبهالك مخضرة ومسافر

والتالت بقى متجوز جديد ياعينى ولسة مسافر وكل ليلة تلاقية واخد المخدة ف حضنة وبيطلع اصوات غير مفهومة (( تم حذفها عشان الرقابة ))

دى كانت احدى المقاطع من احد المشاهد ف ليل الغربة اللى ربنا مايوريها لحد وسنوافيكم تباعا بمشاهد اخرى كلما توافرت لدينا احلام جديدة

No comments:

Post a Comment