Saturday 3 October 2009

زيـــــزى

زيزى دى بت مزه على حق ساكنة ف شبرا ولما تمشى ف الشارع تلاقى الشباب واقفين يتفرجوا عليها .. بس انا كنت احب اتفرج عليها بنظرة مختلفة واقول لنفسى هيا اية زيزى دى اللى العيال هتموت عليها ..انا كنت مسميها زيزى ذات الرداء الاصفر لانها كانت دايما بتخرج ببلوزة صفرا وجيب اصفر ويوم ماغيرت اللون الاصفر فوجئت ان محدش من الشباب بيبص على زيزى خالص ...طبعا انا لحد النهاردة معرفش لية . يمكن اللون الاصفر لية جاذبية عند الشباب .. مش عارف ؟اول يوم العيد كان اهم حاجة نأجر عجل انا وصحابى ونعمل سبق وخمسات وحركات كان فى واحد رخم اسمه ( نيازى) حتى من اسمه رخم ... بيحب يلفت نظر زيزى دايما . شافها يوم العيد واقفة ف البلكونة راح راكب عجلته وعمل حركة حصان بالعجلة لكن وهو بيعملها راح مدلوق على ضهرة .. وطلعت ضحكة من البت زيزى وقالت لة تعيش وتاخد غيرها المفاجأة .. ان تالت يوم العيد لقيت تليفون جايلى من زيزى وبتقوللى انها معجبة بيا وعاوزه تخرج معايا خرجت معاها ورحنا نتفسح ف الهرم . وبقولها واحنا ماشيين تحبى اشتريلك حاجة من هنا يازيزى ردت عليا وقالت : اه انا عاوزة كيس بمب هيا قالت كده وانا بعيد عنكم حسيت ان جالى شلل

No comments:

Post a Comment